Write an online message to a friend and tell him/her about the problem you have had recently with your iPad.

  • 1 Đánh giá

4. Write an online message to a friend and tell him/her about the problem you have had recently with your iPad. (Viết một tin nhắn trực tuyến cho một người bạn và nói cho cậu ấy/ cô ấy nghe về những vấn để đó mà em gặp với iPad của em.)

Bài làm:

You can refer to the following: (Bạn có thể để cập đến các ý sau)

  • Time- consuming (tốn thời gian)
  • Flat battery ( pin yếu)
  • Weak signal ( tín hiệu kém )
  • No connection (mất kết nối)

Bài làm:

Hi Anh

I have used iPad for 5 months. However, in recent days, it has some problems which make me confused. The first problem is that it is time- consuming. I spend much time on it because it has a lot of interesting things which attract me. The second problem is flat battery. I only use it within 5 hours. Another problem is weak signal. I usually can not connect internet. The wifi is not good and very weak. I think I should have it repaired.

Hướng dẫn dịch:

Chào Anh

Tớ đã sử dụng iPad được 5 tháng rồi. Tuy nhiên vài ngày gần đây, nó có một vài vấn đề làm tớ rối. Điều đầu tiên là nó tốn nhiều thời gian. Tớ dành quá nhiều thời gian vào nó bởi vì nó có rất nhiều thứ thú vị cuốn hút mình. Điều thứ hai là pin yếu. Tớ chỉ có thể sử dụng nó trong vòng 5 tiếng. Vấn đề khác là tín hiệu kém. Tớ thường xuyên không thể kết nối mạng. Kết nối wifi thì không tốt và rất yếu. Tớ nghĩ mình nên mang nó đi sửa.

  • 250 lượt xem
Cập nhật: 07/09/2021